Podstawy pracy z modułem Comarch ERP Optima Księga Handlowa

Strona 1 z 3

5.8 Rejestry VAT

Rejestry VAT służą do ewidencji dokumentów, na których jest wyszczególniona kwota VAT-u. Ewidencja dzieli się na rejestr sprzedaży i rejestr zakupu. Program pozwala na tworzenie dowolnej ilości podrejestrów VAT, zarówno w ramach Rejestru Sprzedaży, jak i Zakupu.
Dokumenty do Rejestrów VAT można wprowadzać ręcznie, przenosić je z modułu Faktury lub importować z pliku tekstowego lub pliku xml (wykorzystując mechanizm pracy rozproszonej).

Rejestr VAT daje dodatkowo możliwość filtrowania dokumentów np. ze względu na konkretny rejestr, zawężając odpowiednio zakres dat. Zakładki Do deklaracji VAT-7 oraz Do deklaracji VAT-UE, po określeniu odpowiedniego przedziału dat, ukazują faktury, które są kwalifikowane do deklaracji VAT-7/ VAT-UE za wybrany okres.

Rejestr VAT »

Dokumenty w rejestrze VAT są edytowalne do momentu zaksięgowania ich do Księgi Handlowej.

« wstecz | Strona 1 z 3 | dalej »