Podstawy pracy z modułem Comarch ERP Optima Księga Handlowa

Strona 5 z 5

5.2 Konfiguracja modułu

7.     Założyć rejestry VAT cząstkowe (Konfiguracja firmy/ Księgowość/ Rejestry zakupu/sprzedaży VAT). Użytkownik będzie korzystał z rejestrów cząstkowych sprzedaży: SPRZEDAŻ, FWS (Faktury wewnętrzne sprzedaży) oraz z rejestrów cząstkowych zakupu: KOSZT, TOWAR, TRWAŁE, FWZ (Faktury wewnętrzne zakupu). 

8.     Założyć cząstkowe ewidencje dodatkowe (Konfiguracja firmy/ Księgowość/ Rejestry kosztów/przychodów). Użytkownik będzie korzystał z ewidencji dodatkowej: KOSZTY, PRZYCHODY. 

9.    Zdefiniować odpowiednie definicje dokumentów (Konfiguracja firmy/ Definicje Dokumentów).

10.  Na karcie operatora (Konfiguracja programu/ Użytkowe/ Operatorzy) na zakładce Parametry możemy operatorowi nadać Prawa operacji na księdze głównej.

11.  W Konfiguracji Firmy/ Ogólne/ Parametry jest możliwość zaznaczenia parametru Kontrola duplikacji zapisów w Rejestrze VAT i na fakturach zakupu - po zaznaczeniu tego parametru Użytkownik ma możliwość określenia według jakich pól system ma sprawdzać czy występują zduplikowane dokumenty. Kontrola duplikacji wymaga wyboru co najmniej dwóch parametrów kontroli. Użytkownik ma możliwość kontroli duplikacji dokumentów w Rejestrze VAT i na fakturach zakupu według następujących pól: NIP Kontrahenta, Akronim podmiotu, Numer dokumentu, Kwota netto dokumentu, Kwota brutto dokumentu, Data wystawienia, Data operacji (dla zapisów w Rej. VAT)/ Data zakupu (dla Faktur Zakupu).

12.  Założyć blokady dostępu odpowiednim użytkownikom programu (Konfiguracja programu/ Użytkowe/ Operatorzy: zakładka Blokady dostępu oraz Konfiguracja firmy/Księgowość/Dzienniki: zakładka Zakazy).
Zakładanie blokad nie jest obowiązkowe – w razie konieczności zakazy dostępu dla operatorów mogą być uzupełniane w trakcie pracy z programem.

13.  Wskazane jest również uzupełnienie list kontrahentów, urzędów, wspólników, pracowników oraz listy banków. Uzupełnianie tych list nie jest konieczne od razu w chwili rozpoczęcia pracy z systemem. Wpisywanie koniecznych informacji może być wykonywane na bieżąco podczas pracy programu.

« wstecz | Strona 5 z 5 | dalej »