Podstawy pracy z modułem Comarch ERP Optima Księga Podatkowa
5.4.1 Formularz dokumentu w rej. VAT
Formularz Rejestr VAT pozwala na wprowadzanie dokumentów do dowolnego, wcześniej utworzonego rejestru. Po wprowadzeniu zapisu można go dowolnie modyfikować i całkowicie usuwać aż do momentu jego zaksięgowania.
W Rejestrze VAT Zakupu i Sprzedaży na formularzu dokumentu na pierwszej zakładce Ogólne w sekcji Płatności dostępny jest parametr Zapłacono, po zaznaczeniu którego będzie możliwość, filtrowania takich dokumentów z listy i na podstawie nich, ręcznego dodawania korekty kosztów.
Parametr nie ma wpływu na stan płatności w Preliminarzu płatności, tzn. nie wpływa na rozliczenia w module Kasa/Bank.
Na liście w Rejestrze VAT Zakupu i Sprzedaży dostępne są dwa parametry:
- Dokumenty z parametrem Zapłacono - zaznaczenie parametru powoduje wyfiltrowanie dokumentów, które mają na formularzu na pierwszej zakładce Ogólne zaznaczony parametr Zapłacono.
- Dokumenty bez parametru Zapłacono - zaznaczenie parametru powoduje wyfiltrowanie dokumentów, które nie mają na formularzu na pierwszej zakładce Ogólne zaznaczonego parametru Zapłacono.