Podstawy pracy z modułem Comarch ERP Optima Księga Podatkowa

Strona 1 z 2

5.4 Rejestry VAT

Rejestry VAT służą do ewidencji dokumentów, na których jest wyszczególniona kwota VAT-u. Ewidencja dzieli się na rejestr sprzedaży i rejestr zakupu. W rejestrze VAT można dodawać dokumenty ręcznie, przenosić je z modułu Faktury bądź importować z plików z innych programów.

Rejestr VAT daje dodatkowo możliwość filtrowania dokumentów ze względu na konkretny rejestr, zawężając odpowiednio zakres dat. Zakładki Do deklaracji VAT-7 oraz Do deklaracji VAT-UE, po określeniu odpowiedniego przedziału dat, ukazują faktury, które powinny znaleźć się na deklaracji VAT-7 lub VAT-UE za wybrany okres.

Dokumenty w rejestrze VAT są edytowalne do momentu zaksięgowania ich do Księgi Podatkowej.

Po zaksięgowaniu dokumentów do Księgi Podatkowej można jeszcze na nich edytować parametry związane z przeliczaniem deklaracji VAT-7, czyli Rodzaj, Odliczenia (na dokumentach w rejestrze zakupu), Uwzględniać w proporcji (na dokumentach w rejestrze sprzedaży). Aktywny jest także parametr Rozliczać w deklaracji VAT wraz z możliwością wyboru miesiąca/kwartału deklaracji VAT-7.

« wstecz | Strona 1 z 2 | dalej »