Podstawy pracy z modułem Comarch ERP Optima Księga Podatkowa
3.3 Raporty kasowe/bankowe
Bieżące wpłaty i wypłaty gotówkowe (w przypadku rejestrów kasowych) oraz operacje wykazane na wyciągach bankowych są w programie rejestrowane w ramach raportów kasowych/bankowych.
Z każdym rejestrem kasowym/bankowym może być związana dowolna ilość raportów kasowych/bankowych. Z kolei w skład każdego raportu może wchodzić dowolna liczba zapisów kasowych/bankowych, które określają przychody i rozchody środków finansowych w firmie.
Każdy raport ma wskazaną datę otwarcia i datę zamknięcia – przykładowo od 01.01.2013 do 31.01.2013, co oznacza, że w tym raporcie będą wpłaty/wypłaty ze stycznia 2013. Jeżeli chcielibyśmy wprowadzać kolejne zapisy z innymi datami należy najpierw otworzyć kolejne raporty obejmujące odpowiedni zakres dat.
Można ustalać dowolny okres raportu – np. raporty dzienne, tygodniowe, miesięczne, … Można również założyć np. raport roczny (z zakresem dat od 01 stycznia do 31 grudnia) co oznacza, że będą w nim widoczne wszystkie wpłaty i wypłaty z całego roku.
Zapisy kasowe/bankowe (wpłaty i wypłaty) mogą być wprowadzane tylko do raportów otwartych (widocznych na liście na zielono).