Podstawy pracy z modułem Comarch ERP Optima Księga Podatkowa

3.3 Raporty kasowe/bankowe

Bieżące wpłaty i wypłaty gotówkowe (w przypadku rejestrów kasowych) oraz operacje wykazane na wyciągach bankowych są w programie rejestrowane w ramach raportów kasowych/bankowych.

Z każdym rejestrem kasowym/bankowym może być związana dowolna ilość raportów kasowych/bankowych. Z kolei w skład każdego raportu może wchodzić dowolna liczba zapisów kasowych/bankowych, które określają przychody i rozchody środków finansowych w firmie.

Każdy raport ma wskazaną datę otwarcia i datę zamknięcia – przykładowo od 01.01.2013 do 31.01.2013, co oznacza, że w tym raporcie będą wpłaty/wypłaty ze stycznia 2013. Jeżeli chcielibyśmy wprowadzać kolejne zapisy z innymi datami należy najpierw otworzyć kolejne raporty obejmujące odpowiedni zakres dat.

Można ustalać dowolny okres raportu – np. raporty dzienne, tygodniowe, miesięczne, … Można również założyć np. raport roczny (z zakresem dat od 01 stycznia do 31 grudnia) co oznacza, że będą w nim widoczne wszystkie wpłaty i wypłaty z całego roku.

Zapisy kasowe/bankowe (wpłaty i wypłaty) mogą być wprowadzane tylko do raportów otwartych (widocznych na liście na zielono).

 

Dodawanie nowego raportu »