Międzynarodowy obrót gospodarczy przy wykorzystaniu programu Comarch ERP Optima.

8.4 Rozliczanie dokumentów wystawionych w module Faktury

W przypadku faktur wystawianych w module Faktury przy zatwierdzaniu dokumentu gotówkowego podnosi się formularz z potwierdzeniem wpłaty. Wpisując 0 (zero) w pole Klient wpłaca powodujemy, że do faktury generuje się tylko zdarzenie w preliminarzu, a nie zdarzenie i zapis kasowy.

Potwierdzenie wpłaty gotówki przy zapisywaniu faktury sprzedaży z formą płatności gotówka

Uzasadnienie:

Często bywa tak, że osoba fakturująca wystawia tylko dokument, a stanowisko kasowe obsługuje inny Użytkownik (operator), który upoważniony jest do pobrania gotówki. Aby nie było duplikacji dokumentów kasowych, osoba fakturująca nie potwierdza przyjęcia gotówki do kasy, dlatego na oknie, które pojawia się przy zapisywaniu faktury wpisuje zero. Na innym stanowisku operator–kasjer wprowadza dokumenty kasowe potwierdzające przyjęcie zapłaty gotówką, a następnie rozlicza je z płatnościami, wygenerowanymi do faktur, znajdującymi się w preliminarzu.