Międzynarodowy obrót gospodarczy przy wykorzystaniu programu Comarch ERP Optima.
8.2 Ustawienia w programie związane z rozliczeniami
Z poziomu każdego dokumentu generującego płatność z zakładki Płatności (dla dokumentów z modułu Faktury) lub z zakładki Kontrahent (dla dokumentów z Rejestru VAT) – możliwość rozliczenia z zaliczką kontrahenta lub pracownika.
Rozliczenia kart kredytowych – w konfiguracji Firmy > Kasa/Bank > Parametry jest parametr o automatycznym generowaniu zapisu kasowego dla dokumentów płatnych kartą kredytową. Zaznaczenie parametru Automatycznie generuj dokumenty zapłaty kartą kredytową powoduje, że dla zapisów wprowadzanych z formą płatności Karta kredytowa generowane są na liście zapisów kasowych/bankowych odpowiednie dokumenty.
Rozliczenia z listy Faktur – po zaznaczeniu parametru na karcie operatora jest dostępna funkcja rozlicz z listy faktur w module Faktury.
Rozliczanie dokumentów z poziomu listy – po zaznaczeniu parametru na karcie operatora z poziomu listy dokumentów związanych z powstawaniem płatności w Kasie/Banku (Faktury Sprzedaży, Paragony, Faktury Zakupu, dokumenty kaucyjne WKA i PKA) jest możliwość ich rozliczania z poziomu listy dokumentów. Funkcja jest dostępna w menu kontekstowym, wyświetlanym pod prawym przyciskiem myszy na odpowiednich listach. Działanie funkcji jest analogiczne jak w przypadku funkcji Rozlicz dostępnej w Preliminarzu płatności.
Praca rozproszona – osobno przenoszone są dokumenty źródłowe (faktury), osobno raporty kasowe i rozliczenia. Po przeniesieniu tych trzech pozycji następuje automatyczne rozliczenie faktury z jej zapłatą.
Importy z pliku COMMA i DAT – dokumenty gotówkowe automatycznie się rozliczają – powstaje zapis w module Kasa/Bank, przelewowe tworzą zapis w Preliminarzu płatności.