Zastosowanie zaawansowanych schematów księgowych w module Comarch ERP Optima Księga Handlowa

1.6 Przygotowanie do budowy schematu

Przed przystąpieniem do budowy schematu księgowego należy określić:

  • typ schematu - czyli jaki rodzaj dokumentu będzie księgowany i z jakiego poziomu.  
  • jak dokument ma być rozksięgowany - czyli na jakie konta z planu kont, jakie kwoty z dokumentu będą księgowane (netto, VAT, brutto), czy są to konta słownikowe (podział na słowniki np. brak albo podmioty), czy są to konta rozrachunkowe i ma się utworzyć rozrachunek (parametr „Rozrachunek” zaznaczony lub odznaczony) oraz czy księgowanie ma być uzależnione od jakiegoś warunku np. od konkretnej kategorii, która występuje na dokumencie.

Można rozpisać księgowanie wg poniższego szablonu, który ułatwi wprowadzenie schematu w programie Comarch ERP Optima.

Konto Wn

Konto Ma

Podział
na słowniki

Kwota

Warunek

Opis

Uwagi