Comarch ERP Optima CRM

Strona 2 z 2

6.3. Wysyłanie wiadomości SMS

Wysyłanie SMS z poziomu formularza w programie:


Jeśli na formularzu można wybrać podmiot, zostanie on automatycznie uzupełniony w oknie dodawanej wiadomości sms wraz z numerem telefonu.

Przykładowo, przy wysyłaniu sms z poziomu Faktury Sprzedaży, w oknie sms podpowie się kontrahent wybrany na FA wraz z numerem telefonu, ustalonym uprzednio na jego karcie (menu Ogólne/ Kontrahenci).


Przed wysłaniem wiadomości sms, dokument zostaje automatycznie zapisany! Dlatego nie można wysłać wiadomości sms z poziomu formularza dokumentu, którego nie można zapisać. W takim przypadku Użytkownik otrzyma stosowny komunikat: Wydruk niemożliwy. Nie można zapisać formularza.


Wysyłanie SMS z poziomu listy:


Wysyłanie sms z poziomu listy działa w trybie wysyłania seryjnego. W miarę możliwości do smsów od razu przypisywany jest podmiot. Oznacza to, że:

  • jeśli na liście nie ma możliwości ustalenia podmiotu (na przykład lista deklaracji, Cennik itp.), podnoszony jest pusty formularz sms. Wysyłana jest jedna wiadomość na numer wprowadzony przez operatora.
  • jeśli na liście jest możliwość ustalenia podmiotu (na przykład lista faktur, lista kontrahentów itp.), ale nie zaznaczono żadnych pozycji na liście, na formularz sms jest przenoszony podmiot wraz z numerem telefonu w oparciu o podświetloną pozycję listy,
  • jeśli na liście można ustalić podmiot i zaznaczono kilka pozycji, smsy zostaną wysłane seryjnie (jeden sms dla każdej zaznaczonej pozycji). W oknie sms, który widzi operator, zamiast podmiotu i numeru telefonu, będą widoczne makra {podmiot}, {telefon}. W momencie zapisu/ wysyłki, na każdym sms, pod te makra zostaną podstawione odpowiednio: kod podmiotu i jego numer telefonu sms.

W menu CRM, w sekcji SMS dostępny jest Raport wysłanych z programu smsów. Raport jest pobierany z serwisu obsługującego wysyłanie smsów – obejmuje ostatnich siedem dni.

Obsługa wiadomości sms »

 

« wstecz | Strona 2 z 2 | dalej »